Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obsahová analýza řetězových e-mailů vztahujících se k prezidentským kandidátům
Tunová, Zuzana ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Práce se věnuje tématu řetězových e-mailů v kontextu druhé přímé volby prezidenta České republiky. Cílem práce je pomocí kvalitativní analýzy obsahu rozebrat sdělení konkrétních e- mailů týkajících se kandidátů Jiřího Drahoše a Miloše Zemana. Pro tento cíl byla zvolena sémiotická analýza, které obsah rozebírá ve třech stupních označování. S její pomocí by měl být text detailně rozebrán a měly by vyplynout persvazivní postupy, které jsou ve sděleních použity. V práci je také popsáno teoretické ukotvení některých klíčových pojmů, které s prací souvisí, jako je řetězový e-mail, dezinformace, hoax, sémiotika a postup dané analýzy. Pro ukotvení tématu do širšího kontextu je v práci popsán i mediální kontext prezidentské volby a témata, jaká právě v médiích, a to i v médiích, které lze označit jako dezinformační, rezonovala během volby nejvíce.
Přímá volba prezidenta republiky v českém mediálním prostředí
Bém, Michal ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce na téma Přímá volba prezidenta republiky v českém mediálním prostředí si klade za cíl objasnit, jak vybrané internetové zpravodajské portály (iDnes.cz, iRozhlas.cz, Novinky.cz, Blesk.cz) referovaly o druhých kolech přímé volby hlavy státu v letech 2013 a 2018. Teoretická část práce je rovna definici teoretických konceptů, jakými jsou mediální obraz, mediální produkt či reprezentace. Rovněž pojednává o okolnostech uzákonění přímé volby prezidenta a z toho plynoucích dopadech na společnost. V analytické části pak budou za pomoci kvantitativní obsahové analýzy zkoumány články z vybraných serverů v konkrétním období, což by ve výsledku mělo mimo jiné objasnit, jakým způsobem se média rozhodla přistoupit k této nové instituci.
Televizní debaty jako nástroj předvolební komunikace kandidátů v prezidentských volbách 2018
Kostelecký, Martin ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá prezidentskými debatami ve 2. kole prezidentských voleb v roce 2018, kdy se mezi sebou v duelech střetli Miloš Zeman a Jiří Drahoš. V teoretické části práce nejprve vysvětlím pojmy související s politickou komunikací a představím vývoj politických kampaní. Následně se zaměřím na vývoj a historii politických debat ve světě a také v České republice, a také se zaměřím na český televizní trh a rozdíly mezi veřejnoprávní a komerční televizí. V praktické části provedu kvantitativní obsahovou analýzu, která má za cíl zjistit, zda kandidáti v debatách nastolovali témata, která byla v průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění provedeném před volbami vyhodnocena jako nejdůležitější. Dále provedu pragmalingvistickou analýzu, díky které ověřím, zda některá z debat zvýhodňovala některého z kandidátů. Provedu i komparaci formátů debaty, která má za cíl zjistit, jak se lišilo zpracování debat na komerční a veřejnoprávní stanici, a konečně provedu komparaci témat, která byla dramaturgicky v debatách nastolena. Práce dochází k závěrům, že v pojetí debat dochází k rozdílům mezi veřejnoprávní a soukromou televizí, jak ve výběru témat a formátu, tak i v oblasti zvýhodňování kandidátů. Dále zjišťuje, že kandidáti využívají témata, která veřejnost považuje za nejdůležitější, a to nejčastěji téma Osobnost...
Fake news during the presidental elections in the Czech Republic 2018 and in Slovakia 2019
Oravcová, Jana ; Lizcová, Zuzana (vedoucí práce) ; Handl, Vladimír (oponent)
Komparatívna prípadové štúdia v celkom 12 kapitolách prináša kvalitatívny výskum s cieľom preukázať a preskúmať výskyt a použitie fake news vo vybranom súbore 13 televíznych diskusií. Komparatívny charakter práce porovnáva prípad prezidentských volieb v Českej republike (2018) a na Slovensku (2019). Prvá časť práce popisuje metodológiu a teoretické poznatky o fake news a úlohe televíznych diskusií v predvolebnej kampani. Ďalšia časť práce sa venuje prípadom prezidentských volieb, stručne popisujúc vývoj volebnej kampane nasledovaný analýzou. Závery sú zhrnuté v súhrnnej hodnotiacej kapitole. Medzi najdôležitejšie fake news rezonujúce v skúmanom súbore dát práca identifikuje tému migrácie, nedôveru voči médiám, podozrenia z nekalého financovania kampane a pokusy o ovplyvnenie volieb. Hlavným rozdielom medzi skúmanými prípadmi je povaha politického boja, kedy v Českej republike kandidoval vtedajší prezident. Kľúčové slová: Fake news, dezinformácie, prezident, voľby, kampaň, televízna diskusia, Miloš Zeman, Jiří Drahoš, Zuzana Čaputová, Maroš Šefčovič
Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018
Martinovský, Marek ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Autor: Marek Martinovský Název práce: Veřejně deklarovaná podpora (endorsement) kandidátů v titulech mediálního domu Economia, a.s. před volbou prezidenta ČR 2013 a 2018 Abstrakt Předmětem této bakalářské práce je zmapování fenoménu tzv. endorsementu v českém mediálním prostředí. Konkrétním zkoumaným vzorkem jsou mediální výstupy vybraných titulů mediálního domu Economia, konkrétně Hospodářských novin a serveru Aktuálně.cz v období 14 dnů před druhým kolem přímé volby prezidenta v letech 2013 a 2013. Práce rozebírá rozličné teoretické aspekty problematiky endorsementu ve světových - zejména amerických - médií a také v krátkosti zmiňuje příklady endorsementu v českém mediálním prostředí. Jádrem práce je poté kvantitativní analýza obsahu, jejíž prostřednictvím lze získat přehled o četnosti explicitní a implicitní podporu kandidátů, jež se ve vybraných titulech vyskytovala, a dále snaha nalézt u těchto hodnot korelaci s deklarovanou institucionální podporou v obou titulech. Vedlejším cílem práce je pak zmapovat doposud neprozkoumaný terén explicitní a implicitní podpory během voleb v roce 2018.
Teorie hoaxu a jeho příklady v české prezidentské volbě 2018
Hobzová, Ilona ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Tématem bakalářské práce Teorie hoaxu a jeho příklady v české prezidentské volbě 2018 je teoretické vymezení pojmu hoax a jeho praktická analýza v souvislosti s volbou prezidenta České republiky v roce 2018. Teoretická část se nejprve zabývá samotným pojmem hoax - jeho významem a původem. Kapitola Historie hoaxu je rozdělena na dvě podkapitoly. První se týká světové historie hoaxu - podrobně popisuje šest hoaxů z různých historických období. Druhá podkapitola se věnuje jedné z nejstarších dezinformací, která se objevila v souvislosti s českými dějinami. V kapitole Jevy související s hoaxem se práce zabývá pojmy, které s hoaxy úzce souvisejí - Propaganda a Konspirační teorie. V kapitolách Rozvoj hoaxů s rozvojem internetu a Nejčastější typy hoaxů se práce zaměřuje na hoaxy sdílené prostřednictvím internetu. Kapitola Nejčastější typy hoaxů rozděluje a podrobněji popisuje nejznámější formy hoaxu, k jejichž vzniku a sdílení dochází v digitálním prostředí. Nezbytnou součást teorie tvoří poslední kapitola Jak poznat hoax. Jedná se o seznam znaků, které jsou pro hoax charakteristické. Jde o znaky, které popisují odborníci monitorující hoaxy a dezinformace, ale také o ty, které byly vypozorovány při samostatné práci a vlastní analýze. Praktická část krátce přibližuje průběh prezidentských voleb v lednu...
Sociální sítě jako primární zdroj informací při prezidentských volbách - komparace USA a ČR
Šírová, Veronika ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
This bachelor thesis is dedicated to the pre-election communications of presidential candidates on social network sites which are slowly becoming a primary source of information and news content for members of generation Y and Z. The intent of this thesis is to compare the use of Facebook in the presidential campaign in two different countries - the United States of America and the Czech Republic (or Czechia.) In the case of the United States this thesis focuses on the presidential election of 2016 between the candidates Donald Trump and Hillary Clinton. In Czechia the research sample comprises the 2018 presidential election candidates Milos Zeman and Jiri Drahos. This issue is introduced in the theoretical part, which describes the transformations related to the launch of Web 2.0 and social media. Next, problematic aspects of the online environment are discussed, followed by a delineation of characteristics of Facebook as an information content source. Finally, the role of social network sites in the area of political marketing is mentioned. The practical part of this thesis concentrates on analyzing the data collected from a total of 578 Facebook posts, which the above mentioned candidates posted in a three week period prior the final election. This research examines the frequency, type,...
Role médií v politickém marketingu:Případová studie českých prezidentských voleb 2018
Puač, Jelisaveta ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou nástrojů politického marketingu využitých prezidentskými kandidáty Jiřím Drahošem a Milošem Zemanem v průběhu druhého kola prezidentských voleb vysílaných na televizní stanici ČT 1. Dále se věnuje mediálnímu obrazu, který kandidáti prostřednictvím těchto nástrojů a dané televizní stanice tvořili. Cílem předkládaného výzkumu je tedy definovat konkrétní nástroje politického marketingu jmenovaných kandidátů , jaké bylo možné sledovat v televizním vysílání, ať už byla jejich aplikace cílená na komunikaci prostřednictvím televize, či nikoliv. Následně na konkrétních identifikovaných nástrojích ozřejmit, jaký jejich pomocí vytvářeli kandidáti mediální obraz svůj i svého soupeře. Součástí práce je i stručné porovnání přístupů obou aspirantů k marketingové strategii a k tvorbě mediálního obrazu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.